مسجدِ مـــا

مسجد مجازی مسجدنا، در جستجوی مسجد آرمانی

مسجدِ مـــا

مسجد مجازی مسجدنا، در جستجوی مسجد آرمانی

مسجدِ مـــا

امام خامنه ای:


بسیج سیاسى است،
اما سیاست‌زده نیست،
سیاسى‌کار نیست، جناحى نیست؛
بسیج مجاهد است،
اما بى‌انضباط نیست، افراطى نیست؛

بسیج عمیقاً متدین و متعبد است،
اما متحجر نیست، خرافى نیست؛

بسیج بابصیرت است،
اما ازخودراضى نیست؛
بسیج اهل جذب است - گفته‌ایم جذب حداکثرى -
اما اهل تسامح در اصول نیست؛

بسیج غیور است،
پاسدار خطوط فاصل است؛

بسیج طرفدار علم است،
اما علم‌زده نیست؛

بسیج متخلق به اخلاق اسلامى است،
اما ریاکار نیست؛

بسیج در کار آبادکردن دنیاست،
اما خود اهل دنیا نیست.

این شد یک "فرهنگ".

منبع:
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=18087
****************
*************
******


"امروز اینترنت و ماهواره

و وسایل ارتباطىِ بسیار متنوع وجود دارد

و حرف، آسان به همه جاى دنیا مى‌رسد.

میدان افکار مردم و مؤمنین،

عرصه‌ى کارزار تفکرات گوناگون است.

امروز ما در یک میدان جنگ

و کارزار حقیقىِ فکرى قرار داریم.

این کارزار فکرى

به‌هیچ‌وجه به زیان ما نیست؛ به سود ماست.



اگر وارد این میدان بشویم

آنچه را که نیاز ماست - از مهمات تفکر اسلامى

و انبارهاى معارف الهى و اسلامى - بیرون بکشیم

و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛



لیکن مسأله این است که


ما باید این کار را بکنیم."

*******************
مسأله این است که
ما باید این کار را بکنیم.****
*********



zqz.ir/ masjedona
ساجد
19 اسفند 1391
سالروز شهادت
اهل قلم و بیان و عمل صالح،
مصلح و پیشتاز
بیداری مسلمانان
سید جمال الدین اسد آبادی


ارتباط با مسجد مجازی
masjedeman@chmail.ir

کلمات کلیدی

پژوهشی دربارۀ حدیث کسا با مقدمه آیت الله ری شهری

پیش درآمدی برای مبانی تدبر

واجب النفقه و ارتباطش با زکات قطره

واجب النفقه های مستحق نه فطریه؛بلکه ضروریات سال شاملشان می شود

مفهوم واجب النفقه های فامیل

حجت الاسلام زارع عمادی امام جماعت مسجد

مستحقان فطریه در فامیل و محله

مستحقان فطریه در فامیل

شناسایی مستحقان فطریه در فامیل

اهمیت شناسایی مستحقان فطریه

کانال تلگرامی انصارالمقاومه

روش پیوستن به کانال تلگرامی انصارالمقاومه

هفتمین دوره نهضت صحیح خوانی قرآن

لینک جدید مطالعه آنلاین تفسیر تسنیم

کتاب انتظارعامیانه عالمانه ذعارفانه

دانلود کتاب دادگستر جهان

معرفی کتاب انتظار عامیانه عالمانه عارفانه

دعای عرفانی عرفه

دعای عرفانی امام حسین سلام الله علیه در روز عرفه

اعمال روز عرفه از مفاتیح الجنان

اعمال شب عرفه از مفاتیح الجنان

قصه ی جنگ تحمیلی از زبان بچه های محل

قصه ی جنگ تحمیلی

روایتی نو از دفاع مقدس

کلاس آموزشی خانواده

سبک زندگی در مسجد طراز

دانلود صلواتی بنر برای رهپیمایی اربعین

بنر اربعین

رسانه اربعین

فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

آسیب‌های خانوادگی در آخرالزمان1

سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۵۵ ب.ظ


  • ارسال برای چاپ

آسیب‌های خانوادگی در آخرالزمان1

از ویژگی‌های خانواده‌های مهدی‌باور، شناخت آسیب‌ها در دوران آخرالزمان و حفاظت حریم خانه و خانواده از آسیب‌ها و آفات آخرالزمانی و جایگزینی «فرهنگ انتظار» در برابر «فرهنگ ابتذال» است.

از ویژگی‌های خانواده‌های مهدی‌باور، شناخت آسیب‌ها و آفات خانوادگی در دوران آخرالزمان و حفاظت و پاک نگه‌داری حریم خانه و خانواده از آسیب‌ها و آفات آخرالزمانی و جایگزینی «فرهنگ انتظار» در برابر «فرهنگ ابتذال» است.

 

1. نابسامانی عاطفی در روابط خانوادگی

از مهم‌ترین ناهنجاری‌های خانوادگی در آخرالزمان ایجاد گسست شدید عاطفی بین اعضای خانواده و از هم‌گسیختگی خانواده‌هاست. از منظر احادیث اسلامی، در آخرالزمان بنیاد خانواده‌ها به شدت سست و آسیب‌پذیر خواهد شد و فسادها، فتنه‌ها و آفت‌های فراگیر این دوران در متن تمام خانه‌های شرق و غرب عالم نفوذخواهد یافت و نه تنها فرزندان که پدران و مادران را نیز فراخواهد گرفت:

در آخرالزمان، خواهی دید که پدران و مادران از فرزندان خود به شدت ناراضی‌اند و عاق والدین شدن رواج یافته است.[1]

حرمت پدران و مادران سبک شمردهمی‌شود.[2]

فرزند به پدرش تهمت می‌زند، پدر و مادرش را نفرین می‌کند و از مرگآن‌ها مسرورمی‌شود.[3]

در آن هنگام، طلاق و جدایی در خانواده‌ها بسیار خواهد شد.[4]

در آن زمان، فتنه‌ها چونان پاره‌های شب تاریک شما را فرامی‌گیرد و هیچ خانه‌ای از مسلمانان در شرق و غرب عالم نمی‌ماند، مگر این‌که فتنه‌ها در آن داخلمی‌شود.[5]

 

2. شهوت‌گرایی و لذت‌محوری

عفت و نجابت زنان و مردان آخرالزمانی در تاخت‌ و تاز اسب وحشی شهوت تاراج می‌گردد و روح پاک ایشان به لجن‌زاری بدبو از بی‌عفتی و هواپرستی تبدیل می‌گردد:

همّ و غم مردم (در آخرالزمان) به سیرکردن شکم و رسیدگی به شهوتشان خلاصه می‌شود، دیگر اهمیت نمی‌دهند که آن‌چه می خورند حلال است یا حرام؟ و این‌که آیا راه اطفای غرایزشان مشروع است یا نامشروع؟![6]

زنان در آن زمان، بی‌حجاب و برهنه و خودنما خواهند شد.[7]

آنان در فتنه‌ها داخل، به شهوت‌‌ها علاقمند و با سرعت به سوی لذت‌ها روی می‌آورند.[8]

خواهی دید که زنان با زنان ازدواج می‌کنند.[9]

درآمد زنان از راه خودفروشی و بزهکاری تأمین می‌گردد.[10]

آنان حرام‌های الهی را حلال می‌شمارند و بدین‌سان در جهنم وارد و در آن جاودان می‌گردند.[11]

 

3. بی‌غیرتی خانوادگی...


مردان و زنان آخرالزمانی، دچار نوعی «قحط غیرت» می‌شوند تا جایی که در دفاع از کیان عفت و نجابت خانواده‌های خود دچار نوعی بی‌حسی و بی‌میلی می‌گردند و گاه به عمد، ناموس خویش را در معرض دید نامحرمان قرار می‌دهند و حتی به بی‌عفتی‌ها و خودفروشی ایشان رضایت می‌دهند:

مرد از همسرش انحرافات جنسی را می‌بیند و اعتراضی نمی‌کند. از آن‌چه از طریق خودفروشی به دست می‌آورد، می‌گیرد و می‌خورد. اگر انحراف سراسر وجودش را فراگیرد، اعتراض نمی‌کند، به آن‌چه انجام می‌شود و در حقش گفته می‌شود، گوش نمی‌دهد. پس چنین فردی دیّوث است (که بیگانگان را بر همسر خود وارد می‌کند).[12]

(آن زمان) هنگامی است که زن از راه نامشروع، پول به دست آورد و مرد از درآمد او بخورد! وضع نامطلوب او را بداند و با او زندگی کند! زن و دخترش را به کرایه بدهد و به خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های پست دنیا که از این راه عایدش می‌شود، راضی شود![13]

هنگامی که ببینی زن از همسرش مطّلع است که او با همجنس خود رابطه دارد و به روی او نمی‌آورد و می‌بینی که در بهترین خانه‌ها کسانی هستند که زنان را تشویق به فسق و فجور می‌کنند!![14]

 

پینوشت:

[1]. امام صادق†: «رأیتَ العُقُوقَ قَد ظَهَرَ» کلینی، الکافی، ج8، ص41؛ مجلسی، بحارالانوار، ج52، ص259، باب 25.

[2]. امام صادق†: «وَاستُخِفَّ بِالوالدینِ» همان.

[3]. امام صادق†: «رأیتَ ابنَ‌الرَّجُلِ یَفتَری عَلی أبیهِ و یَدعُو عَلی والِدَیه وَ یَفرَحُ بِمَوتِهِما» مجلسی، بحارالانوار، ج52، ص259، باب 25.

[4]. پیامبر اکرمˆ: «إذا کثُرَ الطَّلاقُ...» یزدی حائری، علی، إلزام الناصب، ص182؛ صافی گلپایگانی، لطف‌الله، منتخب الأثر، ص433؛ کاظمی، مصطفی، بشارة الإسلام، ص26.

[5]. امام صادق†: «تُظِلُّکم فِتنَةٌ لَقِطَعِ اللَّیلِ المُظلِمِ لا یبقی بَیتٌ مِن بُیوتِ المُسلِمین بَینَ المَشرِقِ وَ المَغرِبِ إِلّا دَخَلَتهُ...» ابن‌طاووس، الملاحم و الفتن، ص38؛ کاظمی، بشارة الإسلام، ص109.

[6]. امام صادق†: «یکونُ هَمُّ النَّاسِ بُطُونَهُم وَ فروجَهُم، فَلا یُبالُونَ بِما أکلُوا وَ لا بِما نَکحُوا» کلینی، الکافی، ج8، ص42؛ مجلسی، بحارالانوار، ج52، ص259، باب 25.

[7]. امام علی†: «نِسوَةٌکاشِفاتٌ عارِیاتٌ مُتَبَرِّجاتٌ» شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج3، ص390، ح4374؛ طبرسی، مکارم الاخلاق، ص201.

[8]. امام علی†: «...داخِلاتٌ فی الفِتَنِ، مائِلاتٌ إلی الشَهَواتِ، مُسرِعاتٌ إلی الَّلذّاتِ» همان.

[9]. امام صادق†: «رَأیتَ النِّساءَ یَتَزَوَّجنَ النِّساءَ» کلینی، الکافی، ج8، ص38؛ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج16، ص275، ح21554؛ مجلسی، بحارالانوار، ج52، ص256، باب 25.

[10]. امام صادق†: «...وَ مَعیشَةَ المَرأةِ مِن فَرجِها» کلینی، الکافی، ج8، ص38؛ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج16، ص275، باب 41؛ مجلسی، بحارالانوار، ج52، ص257، باب 25.

[11]. امام علی†: «...مُستَحِلّاتٌ لِلمُحرَّماتِ وَ فی جَهَنَّمَ خالِداتٌ» کلینی، الکافی، ج8، ص38؛ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج16، ص275، ح21554؛ مجلسی، بحارالانوار، ج52، ص256، باب 25.

[12]. امام علی†: «وَ یَری الرَّجُلُ مِن زَوجَتِهِ القَبیحَ فَلا یَنْهاها و لا یَرُدُّها عَنهُ و یَأخُذُ مَا تَأتِی مِن کدِّ فَرجِها و مِن مُفسِدِ خِدْرِهَا حَتّی لَوْ نُکحَتْ طُولاً وَ عَرضاً لَم یَنهَاهَا وَ لا یَسمَعُ ما وَقَعَ، فَذاک هُوَ الدَّیُّوثُ» کاظمی، مصطفی، بشارة الإسلام، ص77؛ یزدی حائری، علی، إلزام الناصب، ص195.

[13]. امام صادق†: «إذا رأیتَ الرَّجُلَ یَأکلُ مِن کسبِ امْرَأتِهِ مِنَ الفُجُورِ، یَعلَمُ ذلِک وَ یُقیمُ عَلَیه یُکرِی امْرَأتَهُ وَ جارِیَتَهُ وَ یَرْضَی بِالدَّنِیِّ مِنَ الطَّعامِ وَ الشَّرابِ» کلینی، الکافی، ج8، ص38؛ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج16، ص277؛ مجلسی، بحارالانوار، ج52، ص257، باب 25.

[14]. امام صادق†: «...وَ رَأَیتَ المَرأةَ تُصانِعُ زَوجَها عَلی نِکاح الرِّجال!... وَ [رأیتَ] خَیرَ بیتٍ مَن یُساعِدُ النِّساءَ عَلی فِسْقِهِنَّ» همان.

منبع:

http://aghatehrani.ir/Myapp/current?cid=833

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی