مسجدِ مـــا

مسجد مجازی مسجدنا، در جستجوی مسجد آرمانی

مسجدِ مـــا

مسجد مجازی مسجدنا، در جستجوی مسجد آرمانی

مسجدِ مـــا

امام خامنه ای:


بسیج سیاسى است،
اما سیاست‌زده نیست،
سیاسى‌کار نیست، جناحى نیست؛
بسیج مجاهد است،
اما بى‌انضباط نیست، افراطى نیست؛

بسیج عمیقاً متدین و متعبد است،
اما متحجر نیست، خرافى نیست؛

بسیج بابصیرت است،
اما ازخودراضى نیست؛
بسیج اهل جذب است - گفته‌ایم جذب حداکثرى -
اما اهل تسامح در اصول نیست؛

بسیج غیور است،
پاسدار خطوط فاصل است؛

بسیج طرفدار علم است،
اما علم‌زده نیست؛

بسیج متخلق به اخلاق اسلامى است،
اما ریاکار نیست؛

بسیج در کار آبادکردن دنیاست،
اما خود اهل دنیا نیست.

این شد یک "فرهنگ".

منبع:
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=18087
****************
*************
******


"امروز اینترنت و ماهواره

و وسایل ارتباطىِ بسیار متنوع وجود دارد

و حرف، آسان به همه جاى دنیا مى‌رسد.

میدان افکار مردم و مؤمنین،

عرصه‌ى کارزار تفکرات گوناگون است.

امروز ما در یک میدان جنگ

و کارزار حقیقىِ فکرى قرار داریم.

این کارزار فکرى

به‌هیچ‌وجه به زیان ما نیست؛ به سود ماست.



اگر وارد این میدان بشویم

آنچه را که نیاز ماست - از مهمات تفکر اسلامى

و انبارهاى معارف الهى و اسلامى - بیرون بکشیم

و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛



لیکن مسأله این است که


ما باید این کار را بکنیم."

*******************
مسأله این است که
ما باید این کار را بکنیم.****
*********



zqz.ir/ masjedona
ساجد
19 اسفند 1391
سالروز شهادت
اهل قلم و بیان و عمل صالح،
مصلح و پیشتاز
بیداری مسلمانان
سید جمال الدین اسد آبادی


ارتباط با مسجد مجازی
masjedeman@chmail.ir

کلمات کلیدی

پژوهشی دربارۀ حدیث کسا با مقدمه آیت الله ری شهری

پیش درآمدی برای مبانی تدبر

واجب النفقه و ارتباطش با زکات قطره

واجب النفقه های مستحق نه فطریه؛بلکه ضروریات سال شاملشان می شود

مفهوم واجب النفقه های فامیل

حجت الاسلام زارع عمادی امام جماعت مسجد

مستحقان فطریه در فامیل و محله

مستحقان فطریه در فامیل

شناسایی مستحقان فطریه در فامیل

اهمیت شناسایی مستحقان فطریه

کانال تلگرامی انصارالمقاومه

روش پیوستن به کانال تلگرامی انصارالمقاومه

هفتمین دوره نهضت صحیح خوانی قرآن

لینک جدید مطالعه آنلاین تفسیر تسنیم

کتاب انتظارعامیانه عالمانه ذعارفانه

دانلود کتاب دادگستر جهان

معرفی کتاب انتظار عامیانه عالمانه عارفانه

دعای عرفانی عرفه

دعای عرفانی امام حسین سلام الله علیه در روز عرفه

اعمال روز عرفه از مفاتیح الجنان

اعمال شب عرفه از مفاتیح الجنان

قصه ی جنگ تحمیلی از زبان بچه های محل

قصه ی جنگ تحمیلی

روایتی نو از دفاع مقدس

کلاس آموزشی خانواده

سبک زندگی در مسجد طراز

دانلود صلواتی بنر برای رهپیمایی اربعین

بنر اربعین

رسانه اربعین

فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

8 توصیه شهاب مرادی برای دختران مجرد در سن بالا

سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۱۶ ب.ظ
تابناک اعلام کرد

8 توصیه شهاب مرادی

برای دختران مجرد در سن بالا

حجت الاسلام شهاب مرادی، کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان با اشاره به مشکلات دختران برای ازدواج در سن بالا، هشت راهکار را برای حل این مشکل ارائه کرد.

به گزارش مهر، چندی قبل دختر جوانی که به دلیل ازدواج نکردن تا سن 37 سالگی با مشکلاتی رو به رو شده بود، با مطرح کردن مشکلاتش در سایت حجت الاسلام شهاب مرادی درخواست کرد او را برای حل مشکلش راهنمایی کند. جالب توجه است که این پیام 118 هزار و هفتصد و بیست و نهمین پیامی است که این صاحبنظر مورد توجه جوانان دریافت کرده است.  

این دختر جوان در نامه خود اعلام کرده بود، دختری ۳۷ ساله و مجرد، دارای بالاترین مدرک تحصیلی از بهترین دانشگاه کشور ، دارای یک شغل خیلی خوب دارم و استقلال مالی در زندگی هستم .با پدرو مادر پیرم زندگی میکنم و از نظر خانوادگی زندگی سطح متوسط رو به پایینی داریم . خانواده ای مذهبی و مقید دارم هیچگاه در رفتار و گفتار و ظاهر به طریقی عمل نکردم که جلوه گری باشد...


از زمان دبیرستان خواستگارانی داشتم ولی به دلایل زیر هنوز ازدواج نکردم:

*اوایل می گفتم می خوام برم دانشگاه و رد می کردم .

*کمی بعد تر به دلایل بچه گانه آنها را رد می کردم  .

*چند سال بعد جدی تر به مساله ازدواج فکر کردم اما خیلی از آنها از نظر معیارهای اصلی و مهم با من همخوان نبودند .

* مواردی هم بودند که خودشان دیگر پیگیری نمی کردند .

*کمی که سنم بالاتر رفت تعداد خواستگارها کم شد.

الان خیلی احساس تنهایی می کنم و واقعا نیاز عاطفی دارم که ازدواج کنم اما نمی توانم از معیارهایم پایین بیایم که مهمترین آنها ایمان، شخصیت، اخلاق، تطابق فرهنگی، تناسب سنی و تا حدودی تحصیلی، مجرد بودن و خانواده خوب داشتن است.

شما راهنمایی کنید چه کنم. من که به عنوان یک خانم نمی توانم پا پیش بگذارم و خودم دنبال همسر بگردم حتی غرورم اجازه نمی دهد با کسی از اطرافیان مطرح کنم و مثلا بگویم مورد مناسب می شناسند یا خیر، عزت نفسم چه می شود؟ پس چه کنم؟

همسریابی اینترنتی را هم با توجه به پیامدهای احتمالی کار درست و معقولانه ای نمی دانم اگر چه از سر استیصال چند بار این فکر به ذهنم رسیده... نظر شما چیه؟ در هر حال بگویید چه کنم؟

8 توصیه حجت الاسلام مرادی برای حل مشکل...


حجت الاسلام شهاب مرادی نیز پس از بررسی مشکلات این دختر جوان و به دلیل اینکه افراد زیادی با مشکل او رو به رو هستند هشت راهکار را برای حل این مشکل پیشنهاد کرد. وی در بخشی از این توصیه‌ها با پیشنهاد چند دیالوگ، توصیه کاربردی خود را با سبکی ابتکاری تکمیل کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

1ــ نگرانی شما در مورد تاخیر در ازدواج خردمندانه و منطقی است.


2- بی تردید ازدواج مهم است اما مسلما همه زندگی نیست! اجازه ندهید نگرانی از این مسئله تمام زندگی شما را مختل کند. بین یک دختر خانم مجرد با مشکلات روحی و خُلقی و یک دخترخانم مجرد با روح و روان سالم حتما سلامت را انتخاب کنید و مراقب سلامت روح و جسم تان باشید. کم نیستند افرادی که در سنین بالا ازدواج می کنند و ازدواج موفقی هم دارند. اگر احساس ناخوشایند و یا افکار آزاردهندی دارید و ناامیدی یا حس افسردگی که در پیام قبلی بیشتر به آن اشاره کردید مانع انجام عملکردهای شماست و آرامش شما را مختل می کند حتما به مشاوری متدین مراجعه کنید.

3 - شاید یکی از علل عدم حضور خواستگار با توجه به شرایطی که شما دارید سطح بالای تحصیلات و موقعیت اجتماعی خوب شما است و نگرانی آنها از بابت بالا بودن سطح توقعات شما که دور از ذهن نیست و حتی برخی از خواستگارهای بالقوه در چنین شرایطی در قبال دختر خانمی با شرایط تحصیلی و اجتماعی شما -شاید- احساس حقارت می کنند.

4 - لازم است با توجه به سن و شرایطِ امروزتان، دوباره تمامی معیارها و ملاک ها و سلیقه های خود را بازبینی کنید و با حفظ مبانی ملاک ها و معیارها و حتی برخی سلیقه ها را تعدیل و به روز کنید.مثلا بر اساس معیارهای ۲۰ سال پیش شما خواستگار امروزتان با تفاوت سنی ۴-۳ سال، باید ۴۱-۴۰ ساله باشد و حتما مجرد. اما اولا این معیار امروز برای یک دوشیزه ۳۷ ساله، واقع بینانه نیست! ثانیا احتمال مشکلات شخصیتی برای پسر ۴۰ ساله مجرد به مراتب بیشتر از یک مرد ۴۰ ساله ایست که تجربه طلاق دارد.

5 - نسخه ی به روز شده معیارها و ملاک هایتان را در خلال صحبت هایتان راحت با دوستان و نزدیکان و اطرافیان در میان بگذارید،نقش آنها را به عنوان معرف نادیده نگیرید. روشن است که منظورم درد دل با بدخواهان و دشمنان نیست!

۶. به صورت غیرمستقیم درصحبت هایتان عدم مخالفت تان را برای ازدواج ابرازکنید. مثلا در مورد خواستگاری که -مثل دشمن فرضی- به علت بی نماز بودن او را رد کردید صحبت کنید و با دیالوگی مانند این شماره ۵ را هم اجرایی کنید: «یکی دو جلسه صحبت کردم مرد محترمی بود و من مشکلی با شرایط سن و سالش نداشتم تقریبا از من ۱۳ سال بزرگتر بود اما خب متاسفانه نمازخون نبود و اظهار بی اعتقادی کرد. من هم ردش کردم» یا «خواستگار محترمی بود با اینکه تجربه یک عقد و طلاق داشت اما با این موضوع مشکل چندانی نداشتم ولی اصل موضوع این بود که در مورد شُربِ خَمر اظهارات مناسبی نداشت و گفت نمی تونه قول بده که هیچ وقت مشروب نخوره! خب شرب خمر هم می دونی یه خطِ قرمزِ جدی است. من هم ردش کردم» دو سه تا از این اظهارات را می توانید بیان کنید و اگر مصداق ندارد به نحوی بیان کنید که اصلا دروغ و کذب نباشد این طوری: « من که با ازدواج مشکلی ندارم اما از شما می پرسم به نظرت اگر دختری توی شرایط من خواستگاری داشته باشه که خدای ناکرده مشروب خور باشه و حاضر هم نیست توبه کنه اون دختر باید قبول کنه؟ ــ اگر طرف صحبت شما با پُر روی گفت: بله قبول کنه و دلیل و توجیه اورد، شما هم محکم بگید: نه رسول خدا صریحا نهی کرده از چنین ازدواجی» و ...

۷. مراجعه به مشاور برای پاسخ نهایی مثبت یا منفی به خواستگار را برای خودت لازم و ضروری بدان. دقت بفرمایید حتی پاسخ منفی. و خیلی به صرفه است مشاورتان ثابت باشد. مومن و از لحاظ تاهل و خانوادگی موفق و شاداب.

8. از دعا و توسل غافل نیستید خوب است. از خدا بخواهید که همسری مناسب و لایق نصیب کند که لیاقت شما را داشته باشد. برای امر ازدواج توسل و نذر به امام هادی علیه السلام مجرب است. نذر ایشان کنید.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 2
در انتظار بررسی: 54
انتشار یافته: 12
sara
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:23 - 1392/04/05
9
32
سلام
راهکارای خوبیه ولی با این راهکارا هم باز اتفاقی ک باید بیفته نمیشه!!!!!!!!!!
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:09 - 1392/04/20
3
45
من این چیزی که بالا خوندم خانومی که وضعش به مراتب بهتر از کسانی است که تا به حال حتی مزه خواستگاری رو نچشیدن مثل من ولی من همیشه میگم این کار مربوط به خداست من میگم نباید غضه چیزهایی رو بخوریم که ازدست ما خارجه شایدبااین تفکر راحتتر به زندگی میشه ادامه داد
ماریا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:35 - 1392/11/02
1
2
سلام
واقعا ازدواج دست خداست منم قبول دارم . اه کسی غصه اش رو بخوره هیچی درست نمیشه به کنار ناراتی روی هم مییره . باید دید بختت کجاست . مطمئن باش هرکسی بختی داره .
مرضیه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:02 - 1392/11/02
0
2
حاج اقا کلاستون کجا تشکیل میشه؟؟؟؟؟ منم دوست دارم شرکت کنم
نسرین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:45 - 1392/11/03
0
4
باغبان هر چقدر هم که باغش را غرق آب کند درختان در فصل خود میوه می دهند...پس:صبر+خواستن همسر خوب و خداترس ازخدا و بعد اهل بیت+تلقین مثبت...من متاهلم اما این موضوع رو خوب درک میکنم.انشالله ک پدر مادراتون در قید حیاتن اگه هم خدای نکرده نیستن غصه نخورید ها.منم یکیشونو ندارم ولی جورای دیگه هستن.فراموششون نکنیم. فعلا ک پیش پدرمادرتون هستید با روحیه مثبت دخترونه دلشونو شاد کنید.قدر این نعمات خوبو بدونید و بزارید از راه بدست آوردن دل این نعمات خدا یه نعمت همسر خوب رو نصیبتون کنه.یادمون باشه:چ قبل از ازدواج چ بعد از ازدواج هدف و مقصد اصلی چیه. توسل ب حضرت معصومه رو داشته باشید توی این موضوع.دوستون دارم. التماس دعا...
عسگرى
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:11 - 1392/11/15
0
2
سلام اقاى مرادى من دخترى 29 ساله هستم. از دست خواستگارانم خسته شدم که مىان اول معماران بعدش سمساران بعدش خواستگاران خسته شدم از دست اىراداتشان خسته شدم از اىنکه بهانه هاى الکى مىگىرن. ما ىه خانه ار ث ى. دارىم قدىمى حالا به خاطر اىن وضع خانه خواستگارانم را از دست مىدهم به نظر شما باىد چه کارکنم ؟؟؟؟؟؟؟
نفس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:30 - 1392/11/20
0
3
سلام.عزیزم انشاالله درست میشه.فقط سعی نکن به خود ازدواج فکرکنی به بعدش هم فکرکن.من بعد 7سال خواستگاراومدن ازدواج کردم اما دارم جدا میشم.فقط از خدا بخواه شوهری فهمیده و باعقل نصیبت کنه.التماس دعا.
فرشته شبخیز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:21 - 1392/11/29
0
3
با سلام و درود
حاج آقا مرادی بنده مورد خواستگاری برایم پیش آمده که من خودم تمایل دارم که این مورد به ازدواج منجر شود از شما التماس دعای فراوان دارم.
افسانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
01:34 - 1392/12/20
3
2
اقا دلم گرفته خسته شدم از این زندگی
سمیه محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:58 - 1393/01/03
0
8
سلام .اقای مرادی خدا قوت بهتون میگم بخاطر دین شناسی قشنگتون .ازخدای مهربون میخوام همیشه باشید
انا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:38 - 1393/01/04
1
4
هرچی خدابخوادهمون میشه توکلتون بخدابشه برای همه ی جوانان دعاکنید
فری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:38 - 1393/01/19
0
1
سلام دخترا منم دانشگاموتموم کردم می خوام ازدواج کنم ولی مورد خوبی نیست خیلی احساس تنهایی می کنم همش به خدا دعا می کنم ازش ناامید نمی شم بچه ها بیان به همدیگه دعا کنیم توکل به خدا که از همه مهربونتره به امید باز شدن بخت همه دوستان

منبع:
سایت تابناک
http://www.tabnak.ir/fa/news/321435

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی