مسجدِ مـــا

مسجد مجازی مسجدنا، در جستجوی مسجد آرمانی

مسجدِ مـــا

مسجد مجازی مسجدنا، در جستجوی مسجد آرمانی

مسجدِ مـــا

امام خامنه ای:


بسیج سیاسى است،
اما سیاست‌زده نیست،
سیاسى‌کار نیست، جناحى نیست؛
بسیج مجاهد است،
اما بى‌انضباط نیست، افراطى نیست؛

بسیج عمیقاً متدین و متعبد است،
اما متحجر نیست، خرافى نیست؛

بسیج بابصیرت است،
اما ازخودراضى نیست؛
بسیج اهل جذب است - گفته‌ایم جذب حداکثرى -
اما اهل تسامح در اصول نیست؛

بسیج غیور است،
پاسدار خطوط فاصل است؛

بسیج طرفدار علم است،
اما علم‌زده نیست؛

بسیج متخلق به اخلاق اسلامى است،
اما ریاکار نیست؛

بسیج در کار آبادکردن دنیاست،
اما خود اهل دنیا نیست.

این شد یک "فرهنگ".

منبع:
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=18087
****************
*************
******


"امروز اینترنت و ماهواره

و وسایل ارتباطىِ بسیار متنوع وجود دارد

و حرف، آسان به همه جاى دنیا مى‌رسد.

میدان افکار مردم و مؤمنین،

عرصه‌ى کارزار تفکرات گوناگون است.

امروز ما در یک میدان جنگ

و کارزار حقیقىِ فکرى قرار داریم.

این کارزار فکرى

به‌هیچ‌وجه به زیان ما نیست؛ به سود ماست.



اگر وارد این میدان بشویم

آنچه را که نیاز ماست - از مهمات تفکر اسلامى

و انبارهاى معارف الهى و اسلامى - بیرون بکشیم

و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛



لیکن مسأله این است که


ما باید این کار را بکنیم."

*******************
مسأله این است که
ما باید این کار را بکنیم.****
*********



zqz.ir/ masjedona
ساجد
19 اسفند 1391
سالروز شهادت
اهل قلم و بیان و عمل صالح،
مصلح و پیشتاز
بیداری مسلمانان
سید جمال الدین اسد آبادی


ارتباط با مسجد مجازی
masjedeman@chmail.ir

کلمات کلیدی

پژوهشی دربارۀ حدیث کسا با مقدمه آیت الله ری شهری

پیش درآمدی برای مبانی تدبر

واجب النفقه و ارتباطش با زکات قطره

واجب النفقه های مستحق نه فطریه؛بلکه ضروریات سال شاملشان می شود

مفهوم واجب النفقه های فامیل

حجت الاسلام زارع عمادی امام جماعت مسجد

مستحقان فطریه در فامیل و محله

مستحقان فطریه در فامیل

شناسایی مستحقان فطریه در فامیل

اهمیت شناسایی مستحقان فطریه

کانال تلگرامی انصارالمقاومه

روش پیوستن به کانال تلگرامی انصارالمقاومه

هفتمین دوره نهضت صحیح خوانی قرآن

لینک جدید مطالعه آنلاین تفسیر تسنیم

کتاب انتظارعامیانه عالمانه ذعارفانه

دانلود کتاب دادگستر جهان

معرفی کتاب انتظار عامیانه عالمانه عارفانه

دعای عرفانی عرفه

دعای عرفانی امام حسین سلام الله علیه در روز عرفه

اعمال روز عرفه از مفاتیح الجنان

اعمال شب عرفه از مفاتیح الجنان

قصه ی جنگ تحمیلی از زبان بچه های محل

قصه ی جنگ تحمیلی

روایتی نو از دفاع مقدس

کلاس آموزشی خانواده

سبک زندگی در مسجد طراز

دانلود صلواتی بنر برای رهپیمایی اربعین

بنر اربعین

رسانه اربعین

فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف//148

%d8%a2%d8%a6%db%8c%d9%86-%da%af%d8%b4%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d9%88%e2%80%8c%d8%b4%d8%b4%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d8%b1%db%8c-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم با حضور مسئولان کشوری و استانی و متسابقان در شیراز برگزار شد. 


مشروح گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) را در ادامه مطلب ببینید

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سی و ششمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم امروز، اول اسفندماه در شیراز آغاز به کار کرد.


پیش از شروع برنامه، مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت با حضور حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و سیدمحمد احمدی، استاندار فارس برگزار شد.
در ادامه، مدعوین و مسئولان به مکان اصلی برگزاری مراسم افتتاحیه رجوع کردند و این مراسم با تلاوت محمد مهدی بیگی، قاری برجسته نوجوان کشور، آغاز شد.


در ادامه حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم، دبیر سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن نخستین، طی سخنانی گفت: قرآن گستره زمین و زمان را در بر گرفته است و به عصر و نژاد خاصی تعلق ندارد.
وی افزود: این کتاب الهی جاودانه هم جهانی سخن می‌گوید و هم محتوایش به همگان سود می‌رساند و پس از 1400 سال از تنزل آیات نورانی آن امام راحل عظیم‌الشأن به کمک ملت سرافراز ایران اسلامی کتاب انقلاب و خود را، قرآن کریم قرار داده و جامعه متمدن متکی بر آرمان‌های مدینةالنبی را پایه‌ریزی می‌کند تا در پرتو این نور مبین باب حیات طیبه را به روی مردم بگشایند.
حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم در ادامه به بیان نکاتی پیرامون این مسابقات پرداخت و گفت: برگزاری این مسابقات در فارس برکات فراوانی را شامل این استان کرده و تعامل سازنده با مدیریت قرآنی سازمان و کارشناسان آن با مدیران اجرایی استان فارس و همکاران مجموعه اوقاف آهنگ تلاش همه جانبه برای میزبانی بهتر این دوره از مسابقات فراهم کرده است.
مدیرکل اوقاف فارس ادامه داد: با توجه به برگزاری 150 محفل قرآنی در نقاط مختلف استان فارس پیش‌بینی می‌شود که صدها هزار نفر از مردم از برنامه‌های مختلف قرآنی در این ایام بهره‌برداری کنند.
وی با تصریح اینکه اعزام مفسران قرآن به محافل قرآنی فرصتی مغتنمی برای تبیین معارف کتاب وحی را فراهم کرده است، گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن فرصت ارائه جدیدترین نرم‌افزارها، کتب، معرق‌کاری، خوشنویسی و فعالیت‌های ارزنده مؤسسات فعال قرآنی را فراهم کرده است.
حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم در پایان عنوان کرد: برگزاری همایش پرتو قرآن بر حافظ و حافظان قرآن گامی ارزنده برای تدبر در آیات نورانی قرآن کریم محسوب می‌شود و بالاخره برگزاری همایش اعجاز علمی قرآن، تبلیغات شهری و انعکاس رسانه‌ای این مسابقات فرصت بهره‌مند شدن تمام قرآن دوستان را فراهم کرده است.


به گزارش ایکنا، در ادامه این مراسم «وحید وکیلی»، نفر اول رشته قرائت سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن به قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و سپس گروه تواشیح «سبطین» اهواز به اجرای برنامه پرداختند.
ابتهال یکی از قاریان ممتاز و مبتهلان برگزیده از کشور عراق به نام میثم تمار دیگر برنامه این مراسم بود


و در ادامه سیدمحمد احمدی، استاندار فارس و رئیس ستاد عالی این مسابقات به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی تصریح کرد: افتخار میزبانی این مسابقات نصیب سومین حرم اهل بیت(ع) شد تا در جوار حافظ شیراز که حافظ قرآن بود و قرآن را با 14 روایت از بر می‌خواند این مسابقات بزرگ برگزار شود.
احمدی با تصریح اینکه شهر شیراز به آیات قرآن آذین‌بندی شده و تبلیغات گسترده‌ای جهت برگزاری این مسابقات صورت گرفته است، گفت: برگزاری این مسابقات ابراز ارادت به قرآن و احکام الهی است؛ قرآنی که مفسران آن عترت بزرگ پیامبر(ص) هستند.
استاندار فارس بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که قرآن را در این عصر از مهجوریت خارج کرده و به عرصه اجتماع آورده و احکام قرآن را تفسیر کرده است.
وی ابراز کرد: این نظام اسلامی بر مبنای قرآن اداره می‌شود و اگر مهجوریتی باشد، این ما هستیم که خود را از قرآن دور کرده‌ایم و مهجور ماندن از این کتاب الهی برای ما مشکل ایجاد خواهد کرد.



بنا بر این گزارش، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در این مراسم عنوان کرد: تقریباً پایان سال گذشته دعوت رسمی به عمل آمد که استان فارس و شهر مقدس شیراز میزبان این همایش باشکوه و این محفل قرآنی باشد و این دعوت مورد قبول مسئولان امر قرار گرفت.
وی با تصریح اینکه مردم شیراز از دیرباز با قرآن کریم انس داشته و دارد، گفت: همچنین این افتخار نصیب فارس شده است که بیشترین فرزندان رسول‌الله(ص) را در آغوش خود جای داده است و در این استان بیش از یک هزار و 500 بقعه متبرکه وجود داشته و در مرکز استان بیش از 80 بقعه متبرکه وجود دارد.
آیت‌الله ایمانی به بارگاه ملکوتی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) اشاره کرد و گفت: این شهر این افتخار پیدا کرده است که در کنار عترت پیامبر(ص) میزبان این مراسم باشکوه و معنوی و  امیدواریم حرکتی که آغاز شده ما را به سمت و سوی بیشتر قرآنی شدن و انس گرفتن با این کتاب الهی فعال کرده و به کار گیرد.
امام جمعه شیراز در پایان به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج 10 میلیون حافظ در کشور اشاره کرد و گفت: در استان فارس عددی بسیار بالا از طریق آموزش و پرورش و سایر نهادها پیش‌بینی شده که ان‌شاءالله در حفظ قرآن مجید و سایر مسائل مرتبط با قرآن فعال و کوشا باشند.



به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور سخنران آخر این مراسم بود که قرآن کریم را شجره طیبه‌ای دانست که خداوند در اختیار ما قرار داده است و گفت: باید سبک زندگی خود را به سبک زندگی اسلامی بر گرفته از قرآن کریم تغییر دهیم.
وی افزود: چند استفاده از این سبک زندگی دو شرط اساسی وجود دارد که نخستین آن استجابت به دعوت الهی و قرآنی است و شرط دوم آن نیز عمل به قرآن کریم است.
حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: هم دست اندرکاران و هم متسابقان نباید به وضع موجود راضی باشند زیرا خداوند می‌فرماید اگر از عمل صوابی فراغت پیدا کردید خود را با استقبال از مشکلات و سختی‌ها برای امر دیگری آماده کنید.
وی با بیان اینکه سومین شرط پناه بردن به خداوند از شر شیطان است، به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به شیطان نفس و شیطان خارجی اشاره کرد و گفت: اینکه مشاهده می‌کنیم ملت ما بعد از 26 سال مرگ بر آمریکا را فراموش نمی‌کند به دلیل این است که غفلت از توطئه استکبار جهانی همان و اسیر توطئه شدن همان است.
یادآور می شود، حسن ختام این مراسم تلاوت احمد شحات احمد سید، قاری مصری بود که فضای سالن را با نوای ملکوتی قرآن معطر کرد.



منبع:

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) 

http://www.iqna.ir/fa/News/1377642



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی