مسجدِ مـــا

مسجد مجازی مسجدنا، در جستجوی مسجد آرمانی

مسجدِ مـــا

مسجد مجازی مسجدنا، در جستجوی مسجد آرمانی

مسجدِ مـــا

امام خامنه ای:


بسیج سیاسى است،
اما سیاست‌زده نیست،
سیاسى‌کار نیست، جناحى نیست؛
بسیج مجاهد است،
اما بى‌انضباط نیست، افراطى نیست؛

بسیج عمیقاً متدین و متعبد است،
اما متحجر نیست، خرافى نیست؛

بسیج بابصیرت است،
اما ازخودراضى نیست؛
بسیج اهل جذب است - گفته‌ایم جذب حداکثرى -
اما اهل تسامح در اصول نیست؛

بسیج غیور است،
پاسدار خطوط فاصل است؛

بسیج طرفدار علم است،
اما علم‌زده نیست؛

بسیج متخلق به اخلاق اسلامى است،
اما ریاکار نیست؛

بسیج در کار آبادکردن دنیاست،
اما خود اهل دنیا نیست.

این شد یک "فرهنگ".

منبع:
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=18087
****************
*************
******


"امروز اینترنت و ماهواره

و وسایل ارتباطىِ بسیار متنوع وجود دارد

و حرف، آسان به همه جاى دنیا مى‌رسد.

میدان افکار مردم و مؤمنین،

عرصه‌ى کارزار تفکرات گوناگون است.

امروز ما در یک میدان جنگ

و کارزار حقیقىِ فکرى قرار داریم.

این کارزار فکرى

به‌هیچ‌وجه به زیان ما نیست؛ به سود ماست.



اگر وارد این میدان بشویم

آنچه را که نیاز ماست - از مهمات تفکر اسلامى

و انبارهاى معارف الهى و اسلامى - بیرون بکشیم

و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛



لیکن مسأله این است که


ما باید این کار را بکنیم."

*******************
مسأله این است که
ما باید این کار را بکنیم.****
*********



zqz.ir/ masjedona
ساجد
19 اسفند 1391
سالروز شهادت
اهل قلم و بیان و عمل صالح،
مصلح و پیشتاز
بیداری مسلمانان
سید جمال الدین اسد آبادی


ارتباط با مسجد مجازی
masjedeman@chmail.ir

کلمات کلیدی

پژوهشی دربارۀ حدیث کسا با مقدمه آیت الله ری شهری

پیش درآمدی برای مبانی تدبر

واجب النفقه و ارتباطش با زکات قطره

واجب النفقه های مستحق نه فطریه؛بلکه ضروریات سال شاملشان می شود

مفهوم واجب النفقه های فامیل

حجت الاسلام زارع عمادی امام جماعت مسجد

مستحقان فطریه در فامیل و محله

مستحقان فطریه در فامیل

شناسایی مستحقان فطریه در فامیل

اهمیت شناسایی مستحقان فطریه

کانال تلگرامی انصارالمقاومه

روش پیوستن به کانال تلگرامی انصارالمقاومه

هفتمین دوره نهضت صحیح خوانی قرآن

لینک جدید مطالعه آنلاین تفسیر تسنیم

کتاب انتظارعامیانه عالمانه ذعارفانه

دانلود کتاب دادگستر جهان

معرفی کتاب انتظار عامیانه عالمانه عارفانه

دعای عرفانی عرفه

دعای عرفانی امام حسین سلام الله علیه در روز عرفه

اعمال روز عرفه از مفاتیح الجنان

اعمال شب عرفه از مفاتیح الجنان

قصه ی جنگ تحمیلی از زبان بچه های محل

قصه ی جنگ تحمیلی

روایتی نو از دفاع مقدس

کلاس آموزشی خانواده

سبک زندگی در مسجد طراز

دانلود صلواتی بنر برای رهپیمایی اربعین

بنر اربعین

رسانه اربعین

فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

مراجع تقلید ایام فاطمیه را مشخص کردند

جمعه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۲۱ ب.ظ

مراجع تقلید


ایام فاطمیه را


مشخص کردند





مراجع تقلید ایام فاطمیه را مشخص کردند

ایام فاطمیه امسال از شنبه 24 اسفند 1392 آغاز و تا 14 فروردین 1393 ادامه خواهد یافت و به این ترتیب، مجددا یادآوری می شود که سراسر نوروز امسال مقارن با ایام فاطمیه است.

به گزارش «فاطمی دز»، بحث تداخل ایام فاطمیه و آغاز سال جدید که نوروز نامیده می شود، بحث این روزهای رسانه ها و مردم شده است. برخی افراد بر محدودکردن ایام فاطمیه در دو، سه روز حول روز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) که به فاطمیه دوم شهرت دارد، بسنده می کنند و عده ای دیگر، نظر متفاوتی در این زمینه دارند.

براساس این گزارش، تعداد معدودی نیز هستند که البته علیرغم هیاهوهای رسانه ای در این زمینه و تکرار این شبهه که شیعه، ملت گریه است، می کوشند تا به زعم خود در رابطه میان محبان و آل الله(علیهم السلام) خدشه وارد کنند و البته کمیت و کیفیت این جماعت بسیار اندک است.

با این همه، به جهت آنکه در مسیر اسلام و انقلاب، باید تنها به وظیفه و تکلیف نگریست، در این نوشتار، به بیان برخی دیدگاه های علما و مراجع گرانقدر پیرامون ایام فاطمیه پرداخته می شود و البته یادآوری این نکته ضروری است که اولا در دین اجباری نیست، ثانیا افراد در هر زمینه ای اختیار دارند، هرچند در روز واپسین راجع به چگونگی استفاده از اختیارشان مورد سوال و مواخذه قرار می گیرند، ثالثا بر مدیران فرهنگی و برنامه ریز کشور، به ویژه مسئولان رسانه ملی، رعایت دغدغه های مراجع گرانقدر، علمای بزرگوار و جامعه ارزشی کشورمان یک فرض واجب است چه آنکه مسئول رادیو و تلویزیون حکومتی هستند که نام اسلامی بر آن نقش بسته و به همین جهت، نباید تنها به فکر الگوبرداری تشابهی از برنامه های رسانه های غیردینی ماهواره ای باشند، بلکه باید نسبت به داشته های خود و ویژگی های متمایز تلویزیون جمهوری اسلامی تاکید مضاعف نمایند و آن را به عنوان یک الگو به جهان خارج صادر کنند.

و اما نظرات مراجع تقلید و علما راجع به ایام فاطمیه:


روی ادامه مطلب کلیک بفرمایید





* آیت الله خامنه ای: خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند

آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال 1392 و در شرایطی که روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) (فاطمیه اول) مصادف با 5 فروردین شده بود، در ابتدای بیاناتشان، علاوه بر ذکر صلوات خاصه حضرت صدیقه(سلام الله علیها)، فرمودند: "به هم‌میهنان عزیزمان عرض می‌کنم توجه داشته باشند که ایّام فاطمیه در اواسط روزهای عید است و تکریم و احترام این ایام برای همه‌ی ما لازم است".

و این جمله آیت الله خامنه ای دلالت بر این نکته دارد که از 13 جمادی الاولی، ایام عزاداری به مناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) (ایام فاطمیه) آغاز می شود.

همچنین، حجت الاسلام ادیب یزدی، از واعظان مشهور تهران، در یکی از سخنرانی های سال گذشته خود به ذکر خاطره ای از آیت الله خامنه ای پرداخت. وی گفت: "یادم می آید یک روز در محضر رهبر انقلاب بودم یکی از آقایان سوال کرد درباره شهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) بالاخره 75 روز بعد از رحلت صحیح است یا 95؟ رهبر عالیقدر پاسخ واقعا حکیمانه ای دادند و فرمودند: «برای شما چه فرقی می کند کدامیک صحیح باشد خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضائل ایشان را بکنند»".

جمله حکیمانه آیت الله خامنه ای درباره ایام فاطمیه به زیبایی به زمان و چگونگی حفظ حرمت این ایام اشاره می کند.

* آیت الله نوری همدانی: برنامه های تلویزیون ایام فاطمیه را تحت الشعاع قرار ندهد

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی، مرجع تقلید بزرگ شیعیان، نیز سال گذشته و در شرایطی که ایام فاطمیه از 5 فروردین آغاز می شد، در توصیه ای به مسئولان رسانه ملی تاکید نمودند: "ایام نوروز امسال با ایام فاطمیه مصادف است، به صدا و سیما توصیه می‌کنم مبادا طوری برنامه‌ریزی کنند که برنامه‌های تلویزیون، ایام فاطمیه را تحت‌الشعاع قرار دهد و مردم از این مساله غفلت کنند".

این سخنان معظم له به خوبی اهمیت حفظ حرمت ایام فاطمیه و نیز توجه مسئولان فرهنگی و رسانه ای کشور به این مساله را مورد تاکید قرار داده است.

* آیت الله مکارم شیرازی: ایام فاطمیه 20 روز است


آیت الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید بزرگ شیعیان، در پاسخ به پرسشی راجع به زمان ایام فاطمیه اینگونه پاسخ داده اند: "در مورد سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) دو روایت است یکی اینکه ایشان 75 روز بعد از رحلت پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله) به شهادت رسیدند که می شود 13 جمادی الاول و دیگری اینکه 95 روز بعد از رحلت پیغمبر به شهادت رسیدند که می شود 3 جمادی الثانی و طول این 20 روز را ایام فاطمیه نامیده اند".

پاسخ معظم له نیز کاملا روشن و آشکار است و احتیاجی به هیچ تفسیری نیست.

* آیت الله وحید خراسانی: ایام فاطمیه از 13 جمادی الاول آغاز می شود

آیت الله وحید خراسانی، مرجع تقلید بزرگ شیعیان، که درباره بزرگداشت ایام فاطمیه و تعطیل شدن روز شهادت آن حضرت (شهادت دوم) مجاهدت به یادماندنی نمودند و همه ساله، در آن روز با پای پیاده در دسته عزاداری دختر پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) حاضر می شوند، پیرامون این ایام گفته اند: "ایام فاطمیه روز 13 جمادی الاول شروع می شود تا روز 3 جمادی الثانی که تعطیل است و اوج سوگواری در آن روز است که توجه به آن روز سیره بزرگان از فقهایی همچون میرزای نایینی و مرحوم آخوند خراسانی بوده است".

معظم نیز بر تاریخ 20 روزه ایام فاطمیه تاکید نموده و بزرگداشت این ایام سوگواری را موردتوجه قرار داده اند.

* آیت الله صافی گلپایگانی: از 13 جمادی الاولی تا 3 جمادی الثانی ایام فاطمیه است

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، مرجع تقلید بزرگ شیعیان، هم مانند سایر مراجع بزرگوار، بر پاسداشت 20 روزه ایام فاطمیه تاکید نموده اند. معظم له در پاسخ به استفتایی پیرامون زمان این ایام به علت نامشخص بودن تاریخ دقیق شهادت شهیده مدینه، آورده اند: "نسبت به روز شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(سلام الله علیها) قول‌های مختلفی ذکر شده است، لکن آنچه بیشتر مورد توجه علماء واقع شده است فاطمیه اول و فاطمیه دوّم در ماه جمادی الاول و جمادی الثانی است. شایسته است که شیعیان از روز سیزدهم جمادی الاول تا سوم جمادی الثانی سوگوار و با انجام مراسم عزاداری آن حضرت، ارادت و مودت خود را به اهل بیت (علیهم السلام) اظهار و از انجام مراسمی‌ که موجب وهن مراسم شهادت آن حضرت است اجتناب کنند."

همانگونه که مشاهده می شود، اکثریت قریب به اتفاق مراجع عظام شیعیان راجع به ایام فاطمیه متفق القول هستند و این در حالی است که در بیوت اکثر این بزرگواران، به مانند سایر هیات های مذهبی کشور، از چند روز مانده به ایام فاطمیه، بیرق های عزا و سیاه برافراشته می شود و مجلس روضه و عزاداری منعقد خواهد بود و پایان عزاداری ها نیز تا چند روز پس از ایام فاطمیه ادامه می یابد.

باتوجه به نکات مطرح شده و سنتی که همه ساله بین شیعیان ترویج داشته و بر عظمت و شکوه آن نیز افزوده شده است، ایام فاطمیه امسال از شنبه 24 اسفند 1392 آغاز و تا 14 فروردین 1393 ادامه خواهد یافت و به این ترتیب، مجددا یادآوری می شود که سراسر نوروز امسال مقارن با ایام فاطمیه است؛ هرچند هیات های مذهبی و مردم مومن و خداجوی کشورمان، از چند روز قبل از آغاز ایام به پیشواز عزاداری ام السادات خواهند رفت. 

منبع: خیبر آلاین


برگرفته از:
http://fatemidez.ir/Posts/383/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی