مسجدِ مـــا

مسجد مجازی مسجدنا، در جستجوی مسجد آرمانی

مسجدِ مـــا

مسجد مجازی مسجدنا، در جستجوی مسجد آرمانی

مسجدِ مـــا

امام خامنه ای:


بسیج سیاسى است،
اما سیاست‌زده نیست،
سیاسى‌کار نیست، جناحى نیست؛
بسیج مجاهد است،
اما بى‌انضباط نیست، افراطى نیست؛

بسیج عمیقاً متدین و متعبد است،
اما متحجر نیست، خرافى نیست؛

بسیج بابصیرت است،
اما ازخودراضى نیست؛
بسیج اهل جذب است - گفته‌ایم جذب حداکثرى -
اما اهل تسامح در اصول نیست؛

بسیج غیور است،
پاسدار خطوط فاصل است؛

بسیج طرفدار علم است،
اما علم‌زده نیست؛

بسیج متخلق به اخلاق اسلامى است،
اما ریاکار نیست؛

بسیج در کار آبادکردن دنیاست،
اما خود اهل دنیا نیست.

این شد یک "فرهنگ".

منبع:
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=18087
****************
*************
******


"امروز اینترنت و ماهواره

و وسایل ارتباطىِ بسیار متنوع وجود دارد

و حرف، آسان به همه جاى دنیا مى‌رسد.

میدان افکار مردم و مؤمنین،

عرصه‌ى کارزار تفکرات گوناگون است.

امروز ما در یک میدان جنگ

و کارزار حقیقىِ فکرى قرار داریم.

این کارزار فکرى

به‌هیچ‌وجه به زیان ما نیست؛ به سود ماست.



اگر وارد این میدان بشویم

آنچه را که نیاز ماست - از مهمات تفکر اسلامى

و انبارهاى معارف الهى و اسلامى - بیرون بکشیم

و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛



لیکن مسأله این است که


ما باید این کار را بکنیم."

*******************
مسأله این است که
ما باید این کار را بکنیم.****
*********



zqz.ir/ masjedona
ساجد
19 اسفند 1391
سالروز شهادت
اهل قلم و بیان و عمل صالح،
مصلح و پیشتاز
بیداری مسلمانان
سید جمال الدین اسد آبادی


ارتباط با مسجد مجازی
masjedeman@chmail.ir

کلمات کلیدی

پژوهشی دربارۀ حدیث کسا با مقدمه آیت الله ری شهری

پیش درآمدی برای مبانی تدبر

واجب النفقه و ارتباطش با زکات قطره

واجب النفقه های مستحق نه فطریه؛بلکه ضروریات سال شاملشان می شود

مفهوم واجب النفقه های فامیل

حجت الاسلام زارع عمادی امام جماعت مسجد

مستحقان فطریه در فامیل و محله

مستحقان فطریه در فامیل

شناسایی مستحقان فطریه در فامیل

اهمیت شناسایی مستحقان فطریه

کانال تلگرامی انصارالمقاومه

روش پیوستن به کانال تلگرامی انصارالمقاومه

هفتمین دوره نهضت صحیح خوانی قرآن

لینک جدید مطالعه آنلاین تفسیر تسنیم

کتاب انتظارعامیانه عالمانه ذعارفانه

دانلود کتاب دادگستر جهان

معرفی کتاب انتظار عامیانه عالمانه عارفانه

دعای عرفانی عرفه

دعای عرفانی امام حسین سلام الله علیه در روز عرفه

اعمال روز عرفه از مفاتیح الجنان

اعمال شب عرفه از مفاتیح الجنان

قصه ی جنگ تحمیلی از زبان بچه های محل

قصه ی جنگ تحمیلی

روایتی نو از دفاع مقدس

کلاس آموزشی خانواده

سبک زندگی در مسجد طراز

دانلود صلواتی بنر برای رهپیمایی اربعین

بنر اربعین

رسانه اربعین

فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

تلخ ترین تراژدی قرن بیست ویکم

شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۲۱ ب.ظ
-



تلخ ترین تراژدی قرن بیست ویکم

فجایع سوریه به تراژدی بزرگ قرن حاضرتبدیل شده است.این یک فاجعه انسانی شرم‌آور و مملو از رنج و آوارگی یک ملت است که نظیر آن در تاریخ معاصر ، کمتر دیده شده است.


فجایع سوریه به تراژدی بزرگ قرن حاضرتبدیل شده است. این یک فاجعه انسانی شرم‌آور ومملو ازرنج وآوارگی یک ملت است که نظیر آن درتاریخ معاصر، کمتردیده شده است.این بخشی ازسخنان "آنتونیوگوترس " کمیسیونرسازمان ملل خطاب به شورای امنیت است . وی می گوید از زمان نسل کشی رواندا درحدود ۲۰ سال پیش تا کنون ، خروج پناهجویانی مانند سوریها درمناطق جنگی ، این گونه اسفبارنبوده است.

جنگ افروزی غرب درسوریه، نه تنها زیرساخت‌های سیاسی و اقتصادی سوریه را از میان برده است بلکه فراتر از آن، ساختار‌ اجتماعی و فرهنگی جامعه سوریه را نیز متزلزل کرده است . بازخوردهای سیاسی و اقتصادی در زمان جنگ نیزقابل مشاهده است، اما تأثیرات ویرانگر اجتماعی، فرهنگی و روانی ناشی ازجنگ، به‌گونه‌ای تدریجی و درگذر زمان نمودارمی‌شود.



سوریه ازنخستین ماه های سال 2011 با جنگی نابرابروخونبارمواجه شد وحاصل این جنگ افروزی که غرب و برخی کشورهای عربی منطقه آن را سازماندهی و اداره می کنند ، ده ها هزار کشته و مجروح و میلیون ها آواره سوری است .براساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل درامورپناهندگان ازمجموع ۶ میلیون و250 هزارآواره سوری، دومیلیون نفر به کشورهای همسایه گریخته‌اند. شمارآوارگان درداخل سوریه نیزبیش از ۴ میلیون نفر برآورد شده است.درگزارش اخیر سازمان ملل درخصوص اوارگان سوری آمده است کشورهای همسایه و سازمان های امدادرسان، از پشتیبانی کافی بین‌المللی برخوردار نیستند و جهان به تعهدات خود در قبال پناهندگان سوری عمل نکرده است.



کمیساریای عالی پناهندگان درحال حاضر نام 2 و نیم میلیون سوری را به عنوان پناهنده درکشورهای همسایه سوریه ثبت کرده است. 17 درصد آوارگان سوری زیر 4 سال و 31 درصد نیز بین 5 تا 17 سال سن دارند. به عبارتی باید گفت تقریبا نیمی از آوارگان سوری زیر 17 سال سن دارند و 75 درصد آوارگان سوری را زنان و کودکان تشکیل می‏ دهند.این ترکیب جمعیتی مشکلات خاصی را برای جمعیت آواره سوری درکشورهای میزبان به وجود آورده است. سازمان ملل متحد در آوریل 2013 اعلام کرد تا ماه ژوئن 81 میلیون دلار برای کمک به کودکان در داخل سوریه و کمک به آوارگان در کشورهای همسایه سوریه نیاز است و درغیراین صورت ، فاجعه انسانی روی خواهد داد.

آژانس پناهندگان سازمان ملل با انتشار گزارشی درباره سیرصعودی شمارآوارگان سوری هشدارداد که تعداد آوارگان سوری تحت پوشش سازمان ملل به یک و نیم میلیون نفررسیده است که یک میلیون نفرازآنها نیازمند درمان و رسیدگی پزشکی به دلیل شرایط عمومی یا وضعیت مرتبط با جنگ هستند.این گزارش وضعیت آوارگان سوری را دراردوگاه های عراق، ترکیه و لبنان و اردن بررسی و تاکید کرده است، این وضعیت برای کسانی که دچار بیماری های خاص هستند بسیارخطرناک است.



سازمان ملل درماه های گذشته بارها درباره کمبود بودجه کمک رسانی به جنگ زدگان سوریه و پیامد های انسانی آن هشدار داده است. ماه مارس این سازمان از وجود 2 و نیم میلیون گرسنه در سوریه خبر داد و خواستار اختصاص کمک فوری برای امدادرسانی به آنها شد.با ادامه نا ارامی ها درسوریه و وقوع جنگ خانمانسوز دراین کشور، آوارگان سوری آمار بزرگ‌ترین جمعیت بی سر پناه و مهاجر جهان را به خود اختصاص داده اند . کودکان به عنوان قربانیان اصلی ناارامی ها در سوریه ، برتلخی فجایع این کشور افزوده اند .

کودکان آواره سوری...



بقیه را در ادامه مطلب ببینید



کودکان آواره سوری

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرده است هزاران کودک سوری به دلیل سوء تغدیه درمعرض خطرمرگ قرارگرفته اند و با ادامه نا آرامی ها درسوریه و از دست دادن والدینشان ، با بحران های روحی- روانی مواجهند.جنگ ویرانگر 3ساله‌ درسوریه حیات را از این کشور گرفته است و کودکان در این جنگ بیشترین آسیب‌ ها را دیده‌اند. کودکانی که به تعبیر یونیسف، زودتر از موعد بزرگ می‌شوند و رشد می‌کنند و وارد عرصه‌هایی می‌شوند که هیچ سنخیتی با سن وسال آنان ندارد و انان را به ابزاری برای درگیری‌ها تبدیل می کند.

یونیسف درگزارشی اعلام کرده که شمارکودکان سوریه‌ای که قربانی جنگ ویران‌کننده این کشورشده‌اند نسبت به سال گذشته دوبرابر شده و به رقمی معادل 5/5 میلیون نفررسیده است.یونیسف شمار کودکانی را که به حمایت و درمان روانی نیاز دارند، 2میلیون کودک برآورد کرده است.براساس این گزارش، مهلک ترین خطر برای کودکان در سوریه، آن است که کودکان توسط تک‌ تیرانداز ها هدف گرفته می‌شوند و زخمی یا کشته می‌شوند.



درکشورهای میزبان هم بیش از یک میلیون کودک پناهجوی سوری دراردوگاه‌ها به‌سرمی‌برند و ازامکانات اولیه زندگی و آموزش بی‌بهره‌اند. به گزارش یونیسف ، میانگین کودکان قربانی شده در جنگ سوریه، بالاترین میانگین در میان همه منازعات روی داده اخیر درخاورمیانه به شمار می‌رود.درجنگ جاری بیش از 10 هزار کودک کشته شده‌اند و احتمال می‌رود که شمارواقعی از این آمارهم بیشتر باشد.گاه حتی خطراتی که درجنگ کودکان سوریه را تهدید می‌کند، از مرگ و زخمی شدن فراتر می‌رود، زیرا گروه‌های تروریستی، از کودکان 12 ساله برای پشتیبانی جنگی چه درمیدان جنگ چه به‌صورت عواملی برای نگهبانی یا قاچاق سلاح استفاده می‌کنند.



مسئول هماهنگی منطقه ای کمیته پناهندگان سازمان ملل می گوید : درگیری های 3 ساله در کشورسوریه موجب شده است که حدود 8 هزار کودک سوری خانواده های خود را ازدست بدهند و درآوارگی بسرببرند.براساس آخرین آمارهای سازمان ملل تا پایان سال جاری (2014) تعداد آوارگان سوریه ازمرز 6 میلیون نفرخواهد گذشت.آنهم درحالی که فقط 15 درصد از پناهندگان سوری دراردوگاه های کشورهای همسایه از جمله اردن، ترکیه، اردن، عراق و ترکیه اسکان داده شده اند و بقیه درخانه های شخصی شهروندان این کشورها زندگی می کنند.علاوه بر وضعیت دشوار زندگی و معیشت این پناهندگان در کشور های میزبان، حضور آنها موجب پیچیدگی هایی در زندگی شهروندان کشورهای پذیرای آنان شده است.



به گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل بیش ازیک میلیون پناهجوی سوری در لبنان وعراق ومابقی دراردن و ترکیه به سرمی برند. آن هم درحالیکه اروپا کمک قابل توجهی به این معضل قرن نکرده است.کشورهای عضو اتحادیه اروپا تنها حدود 12 هزارمکان به پناهندگان سوری به عنوان بخشی از برنامه اختصاص داده اند. هرچند که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد ، ازابتدا 30 هزارمکان برای آوارگان درنظر گرفته بود.چندی پیش ˈسلیل شطیˈ دبیرکل سازمان عفو بین الملل به صراحت اعلام کرد: اتحادیه اروپا درایفای نقش خود به منظور تامین و ارائه پناهگاه امن برای پناهندگان سوری که همه چیز خود را دردرگیری های سوریه ازدست داده اند، به صورت تاسف باری شکست خورده است.به گفته وی، شمار پناهگاه هایی که کشورهای اتحادیه اروپا برای اسکان مجدد آماده کرده اند، واقعا ناچیزاست.



براین اساس تنها 10 کشور عضو اتحادیه اروپا امکانات اسکان مجدد یا مکان های پذیرش انساندوستانه برای پناهندگان سوریه فراهم آورده اند و 18 کشور دیگر اتحادیه اروپا ازجمله انگلیس وایتالیا هیچ تعهدی برای فراهم آوردن پناهگاه برای آوارگاه سوری نداده اند.گزارش عفو بین الملل حاکیست احتمال اندک دریافت پناهندگی، پناهندگان را واداربه خطر انداختن زندگی خود با سوار شدن برقایق های ناامن و گذشتن ازگذرگاه های خطرناک کرده است.این گزارش شامل حکایت ˈعوادˈ پسرنوجوان 17 ساله ای ازدمشق است که قایق حامل وی و 400 پناهجوی دیگر در مسیر ورود به ایتالیا دردریای مدیترانه غرق شد.

عواد که با وجود از دست دادن والدینش در این حادثه زنده ماند ، تعریف کرده که سایرین برای جلوگیری از غرق شدن خود به تکه پاره های قایق چنگ می زده اند. در این گزارش امده است : حتی با افرادی که موفق به ورود به خاک اروپا شده اند، اغلب بدرفتاری می شود.پناهندگان سوری در 2 دروازه اصلی ورود به اتحادیه اروپا یعنی بلغارستان و یونان با رفتارهای تاسف بار ازجمله تهدید به بازگردانده شدن اجباری درامتداد سواحل یونان و بازداشت به مدت چند هفته درشرایط نامناسب در بلغارستان روبرو می شوند.



عفو بین الملل می گوید: پناهندگان دربلغارستان در کانتینرهای کثیف، ساختمان های مخروبه و چادر زندگی می کنند. پس از آغاز بحران سوریه،حدود 55 هزار پناهجوی سوری موفق به ورود به خاک اتحادیه اروپا و درخواست پناهندگی شده اند.ازهنگام شروع درگیری های داخلی سوریه درمارس 2011 تاکنون حدود 126 هزارنفر جان خود را ازدست داده اند و میلیون ها نفر نیز ازخانه و کاشانه هایشان آواره شده اند.سازمان ملل می‌گوید که جنگ در سوریه بزرگ‌ترین بحران آوارگان را در ۲۰ سال گذشته به وجود آورده است.بان کی مون دبیرکل این سازمان سال گذشته میلادی درنشست مجمع عمومی سازمان ملل درماه سپتامبر گفت: جامعه جهانی برای اجرای قطعنامه شورای امنیت درخصوص کمک‌رسانی به سوریه و کمک به میلیون‌ها انسان نیازمند کوتاهی نخواهد کرد.

اما با گذشت چند ماه از سخنان دبیر کل جهان غرب و کشورهای تعهد کننده در این خصوص تنها به نظاره این فاجعه قرن نشسته اند. به گفته این سازمان، در سال ۲۰۱۳ روزانه 6 هزار سوری مجبور به فرار از کشور خود شده‌ اند.ایوان سیمانوویچ، معاون دبیرکل سازمان ملل در امورحقوق بشر گفته است که تشدید درگیری‌ ها باعث شده است هر ماه به طور متوسط حدود 5 هزار نفر در سوریه کشته شوند. سوریها اکنون با مشکلات معیشتی، بهداشتی مواجهند و کرامت انسانی انان در زیر پای نیروهای اعزامی غرب پایمال می شود.



آوارگان سوری

کمبود غذا و دارو، لباس و آب آشامیدنی مشکل اصلی اوارگان است و صدها هزار نفر به کمک‏های غذایی فوری نیازمند هستند و به این مشکلات باید کمبود مسکن و مکان مناسب برای اقامت این آوارگان را نیز اضافه کرد. در این میان اسف بارترین فاجعه بشری، جدای از نسل کشی فلسطینی ها، تجاوز به زنان و دختران سوری است که در کشورهای دیگر از کرامت انسانی برخوردار نیستند و مورد تجاوز جنسی و هتک حرمت توسط جمعیت کشور پذیرنده به ویژه سربازان در مناطق مرزی قرار گرفته اند.بخشی از جمعیت سوریه اکنون به علت مشکلات امنیتی ومحاصره شهرهای‏شان توسط تروریست‏ها درداخل کشور سوریه ،با مشکلاتی همانند مشکلات آوارگان سوری درخارج ، روبروهستند.علاوه براین، سوریه سالهاست که میزبان شمارزیادی ازآوارگان فلسطینی است و این آوارگان نیزاکنون با شرایط وخیمی مواجهند که نمونه آشکار آن درماه های گذشته در اردوگاه یرموک رخ داد.

حملات تروریست‏های تکفیری به اردوگاه یرموک و محاصره طولانی مدت آن تاکنون موجب کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آوارگان این اردوگاه و بی‏پناه شدن پناه جویان شده است.اما در شرایطی که سازمان ملل متحد هشدار داده است که بحران سوریه می‌تواند اثرات منفی و جبران ناپذیری در منطقه و جهان داشته باشد، افکارعمومی جهان ،نا توانی جامعه بین الملل در حل بحران پناهندگان سوری را شکست بین المللی می داند و وقایع سوریه را فاجعه جبران ناپذیر بشری قرن می داند که پیامدهای منفی آن کتمان ناپذیر خواهد بود.



منبع:شبکه خبر



* جوادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی